Kalix..

Har då vart och jobbat vid världens ände eller närmare bestämt ''Samhället gud glömde'' kalla de va man vill heter iaf Kalix på kartan.. Kom dit ca 40 min före jag börja jobba så hann se en o annan sak kan man ju säga. Först o främst så Coop Forum ingången va inte mkt större än va våran ingång till vårat garage är. Att stanna för fotgängare de har inte kommit dit än så där försker man pricka dom ist. Killen jag hövligt nog stannade för tappade ordagrant hakan. Kan bara vara i Kalix man kan handla på Drugstore. Ja som sagt listan går att göras lång..

Största delen av människorna där är medlemmar i Pro, tro att de är där Pro grundades.. När man är på ett ställe som Kalix får man ett annat perspektiv på sitt liv o tillvaro. Luleå är stort, väldigt stort och Kalix är litet, väldigt litet. Medans jag stod vid entren med mina produkter så la jag verkligen märke till att alla känner alla där och jag var som en utomjording, folk som gick förbi tänkte nog henne har vi aldrig sett hära undras vars hon kommer ifrån. Sen här på kvällskvisten var de en karl som stod i andra änden av butiken och skriker till människan som kommer in ''näääämeeeen haaar duuu åcksååå sllluuuut maaat iii kyluuen!!'' översatt till svenska '' har du oxå slut mat i kylen''. På lunchen orkade jag inte med alla sega männsikor så jag inhandlade min lunch på Drugstore och sen satte jag mig i bilen och stickade.. Huvva! Ska bli ett rent nöje att åka till Boden och jobba imorrn.


Imorrn blir de en lång dag med jobb 12-19 och sen göra Ingelas naglar riktigt festfina men de ska bli riktigt trevligt och tror jag förväntar mig en kopp kaffe då så jag håller mig vaken. ;)

Nu blir de att hoppa i säng så jag får sova bort tröttheten o ryggontet.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej, eller go kväll e det ju nu! Usch, vilken knepig o jobbig dag du har haft det i Kalix! Men du kommer att få det mycket trevligare i Boden, det kan jag lova!! ;)

vi syns, Go natt Kram!

2010-04-08 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0