Buss = avdrag

Sista dagen på Parelle idag, riktigt tråkigt! Gillar gänget och allt omkring, men vem vet jag kanske kommer tillbaka en vacker dag :) Blir iofs rätt skönt att slippa pendla till jobbet nu mera.

Ja som jag då tidigare sagt, bussar är inte bra för mig.. Dom ger mig för mkt tid att tänka o de slutar ju sällan bra heller. Man borde absolut få göra avdrag på deklarationen när de inte finns nån AC på bussarna, sen tycker ju busschaufförerna att de är en bra idé att stänga bussen när dom väntar typ 2 min på varje busshållsplats vilket resulterar till att den lilla luft som faktiskt fanns inte finns nå längre!!! Hmmm, borde absolut lära dom lite vett...
Satt o studerade dessa underbart käcka klistermärkena som dom klistrat på varje plats om att de är lag på bälte i sverige, naturligtvis så är de ju vissa som måste försöka skrapa bort dom men jag lovar att om de hade vart rökning tillåten så hade inte en ända kotte rört dom.. 

På väg förbi sunderbyn var de helt galet många svanar, omkring 30 st och 5 h senare var dom kvar på samma ställe. Önskar mamma hade fått vara där och se fenomenet.

Man ska aldrig sluta förvånas över diverse saker, som idag då jag var på väg mot stan så möter jag en bil med dekal på framrutan där de står Guds bil och en massa annat liknande på bakrutan.
Kändes ju lite som ett skämt men vem vet..

Gårdagen spenderades me Patrik och Ninja på stranden. Blev ett dopp för min del och en del solning.
Ninja däremot försökte att bli vattenhund och svalde säkert halva sjön.
En mätt vovve hann knappt ur bilen innan vattnet gjorde sig påmint igen..

Har försökt komma igång me vallningen igen nu efter vintervilan, så ikväll blev de en sväng på ängen och ett nytt försök att träna in visselsignalerna på Ninja. Känns som att de vore en bra idé att ha dom när man ska ner till Örebro.

Nu blir de att plugga mera produkter och sen lite välförtjänt sömn.

Qué sera, sera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0