Jouren på helgen

Ja idag bar de av till Djursjukhuset och jag kan säga att de var inte billigt. De hela började med att Nick kissade ca 10 ggr på 1 timme utan att dricka så mkt vatten. Jag väntade tills idag med att ringa veterinären, bara samtalet kostade 200 kr.

Vi kom överrens om att avvakta då han var relativt pigg iaf. Bara 1 timme senare märkte man att han hade otroligt ont och bara vankade av och an, ringde tillbaka till veterinären och ytterligare 200 kr. Vi bestämde att vi skulle komma in med honom och ett urinprov och de kan jag säga att ta ett urinprov på en 11 veckors valp var då inte lätt.

Sen var de bara att packa in mig, Nick och Patrik i bilen. Rastat Nick, tagit med bur så han inte skulle kissa ner bilen den korta stund vi skulle in på Maxi och sen värmesäcken som lidrade den värsta smärtan. Väl på vägen gick allt rätt smidigt tills vi kom till Djursjukhuset, där var de låång väntan. Veterinären klämde lite på magen, tog temp och kollade på urinprovet i mikroskåp, fint tänkte jag de blir nog inte över 1500 kr iaf. Provet visade tack och lov inget och han kunde inte riktigt förklara vad felet var. Kostnaden för detta kalas landade på 2159 KRONOR!!! Höll på att tappa hakan totalt!!!

Så en del tankar gick ju såklart genom huvudet vad som kunde vara fel, men de böhvde vi inte fundera länge på. Väl hemma sket han ner hela hallen och en bra bit in i huset, så slutsatsen av de hela är att han helt enkelt hade förstoppning den lilla stackarn. Så ett väldigt dyr besök för ett mindre problem. Nu är han piggare än nånsin så de är skönt att ha tillbaka den lilla rackaren.

Kvällen spenderas i lugnets tecken då dagen var som den var. Riktigt god midda bestående av grillad pepparbiff, foliepotatis och massa gott till de o go-vinet.



''En kurva är bara en transport till nästa raksträcka''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0