- 36 grader

Huvva!! Imorse när jag vaknade kunde jag inte tro mina ögon, -30,4 stod tempen ute på, kallt som fan. Ja inte mkt att göra åt saken så gjorde mig klar för att fara på mötet kl 8. Väl på väg efter halva vägen så är de -36!!! Tycker verkligen de borde finnas en gräns för när butikerna kan hålla stängt. Ca 1 h o 45 min senare när jag är på väg hem igen så var de ju lite varmare, endast -31 grader. Kan inte tycka att de är ok för vissa söderut att klaga när de är några få grader minus när vi här uppe har världens vargavinter. Jaja vilket som så överlevde jag ju iaf en av svängarna till jobbet (har ju 1 kvar idag). Börjar jobba 16-19.15 sen igen, inte ok att måsta köra 8 mil tor 1 dag för att jobba 5 h...

Försöker få lite gjort när man enbart vistas på jobbet trots att man har 7 små hemma. De jag möts av när jag kommer hem på morronen är 6 valpar på golvet som har haft världens skitrunda, med de trevliga bemötandet så var de bara att börja plocka, skura och städa.

Äntligen har vi börjat kunna ge valparna lite foder så nu smäller de väl bara till så blir dom jätte stora. Måste hinna fota så mkt som möjligt så man aldrig glömmer den underbara tiden som är me de små liven.

Men nu efter lite bloggande så blir de att fortsätta med städandet och sen gå och mysa ner sig i valplådan ett tag :)


Over and out från ett jävligt kallt Brändön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0