Nu är vi 5 veckor

Nog kan man ju då säga att jag är gode förbannat less.. Ibland funderar jag varför jag dumt nog inte gick med i facket, tyckte då att de var för dyrt med nästan 700 kr då man knappt har råd att betala räkningarna. Nu i efterhand så kan jag inte säga annat än att jag är fullständigt från vettet. Morgondagen spenderas förmodligen med att ringa A-kassan och arbetsförmedlingen. För nu ska de tame fan bli ordning på torpet eller kanske skulle säga ''bunkern''. Blir bara mer och mer motiverad till att ta upp Forever Living igen, där kunde man känna sig relativt trygg iaf.

I valplådan går de framåt med stormsteg, valparna har börjat dricka, äta rejält och även gnaga på lite ben. Är så otroligt söta. Jack som är mest nyfiken går inte att hålla kvar i lådan, så när alla sover smyger han sig iväg och kommer in till oss i köket. Ninja i sin tur har nu börjat uppfostra sina små, de passar sig inte att bete sig hur som helst nå längre.

Fick ett rätt suspekt samtal igår kväll där en kvinna ville köpa en valp. Börjar med att presentera att jag har 4 barn i olika åldrar, vi är mkt i stugan och är väldigt aktiva på så sätt. Vi håller inte på med vallning eller liknade.. Och vi har inte tid att träna hunden heller så de är som sällskapshund. Men näe tack sa jag med en ganska förvånad ton skulle jag tro. Ska man köpa Border Collie så bör ma verkligen veta vad man ger sig in på och hur mkt arbet som behövs.
Huvva jag ryser av såna människor..

Tänkte försöka få upp nå nya bilder på bloggen ikväll eller imorrn.

Nu är iaf namnen bestämda och de blev tillslut:

Jack
Jess
Jay
Nikita
Nick
Star
Tayson

Tanken från början var att döpa alla på J efter Jake och N efter Ninja men kände att jag inte kunde döpa om Star som fått heta så från början och Tayson ville hans familj att han skulle få heta.  

Nu är de bara att fokusera på att göra denna dag så bra som möjligt trots att Patrik börjar jobba borta igen.

Over and out from tha ''Bunker'', Hahaha


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hejsan svejsan!

det ska bli så himla kul att få träffas o se alla de underbara små liven som nu oxå har fått namn!! Hoppas bara att det nu blir som jag hade planerat...

Många Kramar!!:-)

2011-02-20 @ 14:55:04
Postat av: Mariah

Halloj!

Ja de tycker jag oxå, visst kommer du upp en onsdag så vi allihop är lediga samtidigt? Och sen måste du ju stanna över. Hur har du planerat? Har inte hunnit prata med mamma än =)

Kramar Mariah

2011-02-21 @ 11:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0