Dag 1

Ja då var valpningen över. Kl 23.15 kom sista valpen till världen med en viss hjälp, i övrigt gick de snabbt för henne att få ut dessa små, ca 30 min mellan varje höll hon.

De två första valparna var riktigt rejäla, både stora o starka bäggen på drygt 470 g. De två efter de var lite mindra på 361 g respektive 382 g sedan gick dom upp igen. När femte valpen kommit och ingen tjej då fick man börja tänka om lite, ska jag behålla en hane och pröva på de eller hur ska de bli. Ja, tankarna gick många genom huvudet och Ninja verkade världigt lugn så vi trodde de var över.

Kaffet sattes på och sjuka matte fick äntligen vila. Ändå sa nått mig att kolla till Ninja och så fick de bli, till min stora förvåning så var där på väg en till. Vilket oxå var dagens första tjej!! Namnet på henne fick bli Nikita eftersom jag bestämt skulle ge mamma en valp och de en liten tjej. Efter att Nikita kommit ut börja Ninja tvätta sig och låta valparna dia så vi började plocka lite lugnt i allt och gav henne vatten. Men så som en blixt från klar himmel så kikar en liten nos fram i lugnet ca 1 timme senare. Nosen kom fram och åkte tillbaka, ingen blåsa eller liknande. Ja herregud tyckte jag den lilla är ju död var min tanke.. Men livstecken visade den lilla krabaten men inget tecken på att han tänkt sig ut inte. När nosen började anta en viss blå färg så fick mamma rycka in och dra fram den lilla. Ninjas värkar var slut och valpens ben låg bakvända. När vi äntligen får ut honom så hoppades vi inte på för mkt, han satt fast ganska bra och nu ville han inte vara riktigt pigg. Nu ca 11 timmar senare är han som sina syskon pigg och stark. Får han leva så blir de nog min Jess skulle jag tro för någon Fly fick jag ju inte.



De flesta av valparna har blivit trefärgade och ska bli väldigt spännade att se vilken personlighet dessa kommer få. Som läget är just nu så är de tiken som har högst stämma av dom så får se va hon får för kul attityd =)

Här kommer de 3 första bilderna på valparna





Ninja vilar lugnt medans valparna får dia




Ninja myser med sina små




Stolta mamman poserar gärna på bild


Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej!! Helt otroligt va Ninja har varit duktig o fått så många fina valpar!! Jättekul!

Kramar till er alla!

2011-01-17 @ 12:35:48
Postat av: Ingela

Hej!! Vilka mysiga fina bilder på go Ninja och hennes valpar! Vad duktig hon varit!

Många Kramar till er alla!!

2011-01-17 @ 13:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0