The last day with Jack

Ikväll kommer då Jacks nya familj och hämtar honom, Dan och Ingegerd. Usch så jobbigt de blir att skicka sista valpen och speciellt när man har haft honom i 2 veckor extra. Jack är en valp med mkt personlighet, helt utan tvekan de goaste och lugnaste valpen av dem alla. Hade verkligen önskat att jag valt att ha kvar honom, inte ofta man säger de om en annan valp. Alla som kommit och hälsat på och även alla valpköpare har velat ha just honom och jag är helt säker på att dem kommer bli så nöjd över honom.

Ska mot alla odds försöka mig på att baka en äppelkaka så vi har nått att bjuda på, blir en utmaning utan dess like då jag knappt klarar av att äta själv idag eller att skriva på datorn pga skakningar, nedsatt motorik i händerna och nästan ingen känsel. Och just nu är första gången jag säger att jag inte bryr mig många knop i mitt jobb. För ska jag leva me detta resten av livet kan jag bara säga att de inte är mkt värt livet då.

Messade Olivia i Lycksele som köpte Jess för nån dag sen och fick höra att hon aldrig mött en så livlig och påhittig valp nånsin han hade oxå lärt sig klättr över kompostgallret. Spännande, valptiden ska man ju komma ihåg. Sen messade jag Rebecka som köpt Tayson och han hade lärt sig och öppna kylskåpet, shit tänkte jag, vänta bara tills han blir vuxen och kan öppna de själv... Jack i sin tur lärde sig för ca en vecka att hoppa över skivan in till valplådan, ca 110 cm hög men de är då vilket som han ställer aldrig till med nått. Kan ju bara konstatera att jag fött upp riktiga ''masterdogs''!

Nu blir de att försöka få i sig en kopp kaffe, få valparna att lugna sig och sen ta chansen att vila lite själv oxå =)


Bjuder på en liten bild på våran underbare Jack





Kommentarer
Postat av: Ingela

Hej!! Hoppas du nu blir bättre i motoriken o känseln om du kan vila upp dig o ta det lungt! Så nu far Jack, förstår det känns, håller me att han var speciell!! Kram på er alla!! ♥

2011-03-31 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0