Regnet de bara öser ner...

Veckan började med vallhundkurs, de var så himla roligt att träffa lite folk med samma intresse, dela tips ideér och få en liten spark i baken. Upplägget var bra och effektivt. Trots regnet som öste ner till och från bägge dagarna så var det ett glatt gäng som gick framåt hela tiden. Och jag kom över min rädsla att valla inför andra, tror de kan gå lite bättre för oss om jag inte är så nervös att jag nästan svimmar. Lille Star och Nick fick även dom följa me för lite socialträning och för Star gick de riktig bra för och till slut så vågade han sig fram till både nya hundar och människor. Sammanfattningsvis så var detta två väldigt givande dagar för oss alla fyra och nu ska vi fortsätta i samma spår!

Igår blev det ett besök hos ortopeden och till slut så erkände han att inte ens han vet vad som är fel mer än en lättare whiplash. Efter ett tag kläckte han dock ur sig att nån nerv i kläm kunde de inte vara för då skulle känseln och motoriken vara borta längre tag och inte bara en dag i taget så han befarade nån nervskada eller muskelskada i tidigt stadie, så nu ska vi hålla koll på detta.

Dagen går i lugnets tecken, har gjort mig en rejäl kopp varm choklad och myst upp mig i soffan. Senare blir de nog ända att färga håret och kolla över bikinin så man är redo för simträning imorrn.



''Carpe Diem, quam minimum credula postero''
Fånga dagen, betänk inte morgondagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0