-31 grader

Kan bara säga att chocken när man vaknar kl 5 på morronen och ska snabb duscha innan jobbet och man upptäcker att varmvattnet har frusit den är ganska total. Tänkte direkt att ja nog måste de vara mer än - 20 ute men kunde ju aldrig ha drömt om att de skulle vara - 31 grader!! Efter en stund fick jag äntligen igång vattnet och kunde börja min gruvarsamma dag mot jobbet. Kyla är ju nämnligen våran i princip största fiende när vi jobbar med blommor, så inget gick naturligtvis att köra ut till butikerna och kunderna vallfärdar inte direkt för att köpa nya fräscha vårblommor... Efter en välfylld arbetsdag med hjälp av min kära mor (stort tack för hjälpen) så kommer jag hem genom frusen och kliver in i ett iskallt hus, termometern visade -31 ute och inne var de 16,4 grader!!!! Vattnet hade frusit och då både de varma och de kalla, kan ju bara tycka att de är tillbaka till stenåldern... Huvva nu vill vi ha sommar och plus grader för detta är inte humant :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0