Torsdag och 17 dagar kvar

Yes, snart helg igen! Dagen började som valigt tidigt men rätt skönt och mycket hinner man få gjort. Innan Patrik åkte till jobbet kvart över 7 hade jag hunnit vika tvätt och tagit bort allt hundhår från barnvagns delarna.

Fick bli lite Babyfika bak nu på morgonen innan det är dax för promenad med vovvarna, sen blir det att fortsätta städa och få ordning på alla papper som ska skickas hit och dit. Är ganska otroligt att det kan bli så många papper, är ju värren än den värsta romanen.

Gruvar mig lite lagomt för att sätta mig och ringa alla dessa samtal som man bara skjuter framför sig hela tiden, förstår inte varför det ska tjorvas så mycket, kommer förmodligen att stå med ena foten på jobbet under hela mammaledigheten som det ser ut just nu...

Tog ut Star och Nick till fåren här om dan, dock endast i hagen inne i fårhuset men hade inga förväntningar då jag inte har haft dom hos fåren sen i vintras. Och döm om min förvåning när bägge hundarna beter sig som gudar kring djuren, lyssnar hur bra som helst och framför allt ger djuren plats och tar det toklugnt. Nu vill jag bara att det ska torka upp nu, nu, nu och sen få en massa tid att träna dessa som under. Hoppas verkligen på att detta lugn och huvud som dom har visat sen små valpar stannar kvar och inte försvinner. :) Mina små Änglar!

Äntligen är kakan färdig så nu blir det en härlig promenad med boppisarna i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0